02.01.2013

Pasiune întunecată

Ingrediente:
Blat: 3 ouă, 130 g zahăr, 70 g nucă măcinată (am pus alune), 70 g făină, 2 linguriţe praf de copt, 40 ml cafea, 130 ml ulei, 90 ml lichior de ciocolată (am pus 50 ml whisky)
Sirop: 80 ml cafea, 50 ml lichior de ciocolată (am pus esenţă de rom)
Glazură: 100 g ciocolată cu lapte (am pus 90 g ciocolată amăruie Heidi), 100 g unt, 3 linguri cu zahăr, 3 linguri cu lapte (am pus apă)
Mod de preparare: Amestec foarte bine gălbenuşurile cu zahăr. Adaug treptat uleiul, cafeaua şi lichiorul. În această cremă adaug albuşul bătut spumă cu un praf de sare. Pun alunele măcinate, praful de copt şi făina. Torn compoziţia în tava tapetată cu hârtie de copt şi o dau la cuptor pentru 40 minute. Scot blatul pe un platou şi-l însiropez cu amestecul format din cafea şi esenţa de rom. 
Dizolv zahărul în apă, la foc mic, adaug ciocolata şi untul. Nu fierbeţi! După ce ajunge la temperatura camerei, pun glazura peste blatul însiropat. Păstrez un pic din glazură şi dau blatul la rece. După ce s-a răcit, torn restul de glazură făcând un model.
O prăjiturică bunăăă găsită tot pe blogul Gabrielei Cara.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu